America here we come ! Dag 18

De reis naar Santa Barbara staat op het programma. Santa Barbara ligt aan de kust, zo’n 150 km boven Los Angeles. Het is een reis van 540 km, dus een uurtje of 6 zullen we er wel over doen. Santa Barbara moet een relaxen tussenstop worden, gewoon een paar dagen niks doen, wat lezen, zonnen, eten en drinken. Het worden de laatste lootjes en we vinden deze laatste dagen nog wel lekker, maar naar huis gaan begint ook wel te lonken. De gewone lekkere dingen ga je toch wel missen. Je eigen bed, je vrienden, het eten je eigen huis, het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend, maar als je het drie weken niet hebt, ga je het weer even goed waarderen. Beneden in de lobby weer ontbijt gekocht en alles inpakken en wegwezen. Dat laatste gaat wat minder voorspoedig. We hebben iets met badkamerdeuren. In een vorig hotel al problemen met de douche deur die niet open kan. Hier hetzelfde, de deur kan niet open, zit plotseling op slot. Na wat geërgerd getrek en geduw aan de deur, besluiten we de lobby te bellen, maar de hotel telefoon doet het niet. Dan maar naar beneden. Daar de klacht doorgegeven en gezegd dat we wel willen uitchecken en weg willen. OK, ze sturen iemand naar boven. Na 15 minuten niemand, 30 minuten nog niets. Ik wordt ongeduldig en kijk nog even of ik de deur zelf niet kan maken. En ja hoor, met een goed geplaatst ijzer voorwerpje in de gleuf van het sleutelgat, weet ik de deur te openen. Zo zie je maar, als je de school afmaakt, kom je er wel. Voordat we klaar zijn is het 11:30 en nog steeds niemand geweest. Ik geef het aan de balie door en we zijn weg.

Een ietwat saaie tocht door de kuststreek van Los Angeles. Niet erg druk dus het schiet lekker op. Het navigatie systeem geeft wel aan dat we rond 19:00 uur zullen aankomen, dat is ruim 7 uur rijden wat ik al verdacht vindt. Later blijkt dat de tijd op het navigatiesysteem nog op midden Amerika staat ingesteld, 2 uur te laat. We rijden weer door bergachtig gebied en de temperatuur schommelt weer van 18 tot 35 graden onderweg, afhankelijk hoe hoog we zitten en hoe ver van de kust. We komen langs wijngaarden en groentevelden. Op een gegeven moment besluit ik een binnendoor weg te nemen, want het wordt saai. De binnendoor weg gaat dichter langs de kust en zo zien we de zee zo af en toe. Dit duurt niet zo heel lang en snel zijn we weer op de oorspronkelijke weg terug.

Rond 17:15 komen we op de bestemming aan, nadat ik even gebeld heb waar het is, want we hebben geen voucher van dit hotel, dus ook geen adres. Een mooi hotel aan het strand, aan de Cardillo Boulevard. Voor de verandering hebben we nu twee kamers in plaats van één. Vanuit de kamers uitzicht op het zwembad en een stukje van de zee. We nestelen ons in de kamer en gaan vrijwel direct op pad om wat te eten. We houden er niet zo van om in het hotel te eten, dus gaan we de boulevard op. Al snel vinden we een Italiaans restaurant en bestellen we Pizza, lasagne en fusellini. De Pizza’s zijn medium, maar we krijgen hem niet voor de helft op. Tijd voor de doggy bag. We hebben hem verschillende keren in Amerika gebruikt zien worden. Dat is hier echt heel gewoon. De bediening vraagt er ook naar en dit keer willen wij het ook wel. Zodoende lopen we het restaurant uit met een pizzadoos met daarin twee halve pizza’s. Onderweg naar huis komen we een zwerver tegen en Kenny wilde perse een zwerver een stuk pizza geven. Nou een mooie gedachte toch, dus Kenny pakt een stuk pizza uit de doos en loopt naar de zwerver toe: “Sir, do you want a pizza ?” en hij geeft het stuk aan de zwerver. Deze kijkt wat beduusd op en neer naar de pizza en Kenny, mompelt iets wat lijkt op thank you en sjokt verder. We zien niet meer of hij het ook op eet of weggooit, waarschijnlijk het eerste. We lopen onderweg ook nog even de pier op die in het verlengde ligt van de grote winkelstraat State Street. Daar is weinig te doen, dus we lopen weer verder naar het hotel.

Daar aangekomen gaan de kinderen nog even zwemmen in het zwembad. Dat kan nog tot 10 uur, het is kwart voor tien, dus het kan nog net. Na het douchen nog even wat lezen gamen en BLOGGEN. Nou verder geen foto’s gemaakt, dus bij gebrek aan beter: het reisgezelschap in actie.