Azoren 3/10

Na thuiskomst gisteren avond in het Hotel moest ik Monique trouwens wel even onder de koude douche zetten. Iedereen heeft wel een of meerdere fantasieën. Verlangens of dromen die soms het daglicht niet kunnen verdragen. Een daarvan was gisteren in het restaurant in voorbereiding. Monique wil graag eens door een grote gespierde neger gemasseerd worden, wie niet … ? De ober in het restaurant was er zo een. Je weet wel, een mooie grote man, zo breed als een deur, met alle ingrediënten om een massage naar een (happy) end te brengen. De pech was alleen dat hij ober was en geen masseur. Toch knapt zo’n droom niet direct uit elkaar, daar moest een goed gesprek onder vier ogen en een koude douche toch wel aan de pas komen. En laten we wel wezen, ik ben dan geen neger, maar ja, hè ?
Na een cognacje en een sigaartje is het weer mooi geweest. Morgen een nieuwe dag.

Vandaag gaan we een klein stukje wandelen door de bergen. We beginnen klein, 4,5 km door de bergen. We starten een kilometer of 20 verderop. Zonder navigatie is het toch lastig merken we en prompt rijden we een beetje om. Onderweg wel een paar prachtige vergezichten gezien en gefotografeerd. De wandeling gaat in goede sfeer met redelijk goed weer van start vanaf het meer van Canario. Het is wel mistig oftewel we zitten op 750m hoogte dus in de wolken. De wandeling zelf heeft een hoogte verschil van 100m dus dat valt (ons) allemaal wel mee. Doordat we in de wolken zitten zien we geen snars van de omgeving en moeten we het doen met de foto’s op de routekaart van de mooie vergezichten. Na een uur begint enorm te regenen en waaien deed het al een tijdje. Het werd een barre tocht waarbij we nauwelijks adem konden halen van de wind en tot ons ondergoed nat waren. Als bezopen katten kwamen we bij de auto terug, moe maar voldaan. Terug naar het hotel, omkleden lunchen en weer op pad, want om 14.00 uur weer in je hotelkamer gaan zitten hebben we geen zin in. Het weer is omgeslagen en de zon is er weer.
We gaan langs de kust rijden en wat dorpjes bezoeken. Een ruige mooie kustlijn met veel natuurlijke zwembaden in de zee die met heet waterbronnen worden gevoed. Niet aan ons besteed maar wel leuk om te zien. Onderweg worden we nog verrast door een kudde koeien die door hun eigenaar via de weg naar een andere wei worden geloodst. Souplesse is niet de sterkste eigenschap van een koe merken we, want ondanks dat we netjes even stil gaan staan lopen die lomperds tegen mijn buitenspiegel aan, maar de schade valt mee. Het dorpje wat we hadden uitgekozen om wat te gaan eten, bleek wat tegen te vallen. Als je drie keer door het centrum rijdt zonder te beseffen dat dit het centrum was, valt dat bij ons onder de categorie jammer. Met moeite een restaurant gevonden en lekker gegeten, dat wel. We hadden ons voorgenomen deze vakantie niet iedere keer uit eten te gaan maar ook zelf te koken. Gisteren waren we met z’n tweeën 30 euro kwijt incl. extra bier ivm de voetbalwedstrijd. Vandaag incl. drank 18,20. Nee duur is het eten hier absoluut niet, ook wel eens lekker. Ja en om dan zelf te gaan koken ….

Morgen gaan we echt een tocht door de bergen maken, wordt vervolgd.